Köpevillkor
Här kan du läsa vad som gäller för frakt, vid betalning, om priser, rabatter och byten eller returer med mera. Alla leveranser och fakturor får du från Jordbruksverkets publikationsservice som tar emot din order.
Frågor om order och fakturor
Du kan själv kontrollera din order genom att logga in på min sida. Har du frågor om order och fakturor kan du kontakta oss via kundtjanst@jordbruksverket.se
Leveranstid
Ditt beställda material kommer från Jordbruksverkets publikationsservice med Posten inom cirka 5 arbetsdagar.
Fraktkostnad
Fraktkostnaden framgår i kassan när du beställer.
Försändelser som väger över 2 kilo skickas som paket. Uppge både gatu- och boxadress när du beställer eftersom Posten tar ut en extra avgift på 68 kr per paket om bara boxadress finns. Jordbruksverket debiterar denna extra kostnad på kunden.
Betalning
Du kan välja att betala din order direkt genom kortbetalning eller att betala mot faktura. Fakturan sänds separat inom cirka 5 arbetsdagar och ska betalas inom 30 dagar från mottagandet. Fakturaavgift om 50 kronor tillkommer. Om du inte betalar i rätt tid utgår dröjsmålsränta enligt räntelagen (1975:635).
Priser, moms
I kassan ser du priset exklusive och inklusive moms. På fakturan får du momsen särredovisad.
Bokmomsen är 6 procent. Sällskapsdjurspass och stalljournaler har en momssats på 25 procent, försöksdjursavgifter 0 procents moms.
Rabatter
För att få tillgång till reducerade priser måste Jordbruksverket godkänna dig som rabattkund. Ansöker gör du genom att skapa ett konto i webbutiken. Under din sida kan du anmäla dig, ansökan behandlas inom 5 arbetsdagar. När din behörighet är klar får du e-post från oss. Det är endast länsstyrelsens rådgivare som kan få dessa priser. Villkoret är att de arbetar med rådgivning inom landsbygdsprogrammet och att leveransadressen går till länsstyrelsen.
Byten, returer
Öppet köp gäller under två veckor från mottagandet. För att ångra ett köp återsänder du förpackningen och eventuell faktura till Jordbruksverket. Som beställare betalar du retur portot.
Har din leverans blivit skadad? Eller har du annat reklamationsärende? Kontakta oss via kundtjanst@jordbruksverket.se eller via din sida. Uppge alltid namn, adress och telefonnummer så att vi kan nå dig för eventuella frågor.
Behandling av personuppgifter
Jordbruksverket är personuppgiftsansvarig för de behandlingar av personuppgifter som görs för att kunna hantera din beställning, leverans av beställt material och betalning. Jordbruksverket behandlar dina personuppgifter uteslutande för dessa ändamål.