Webbutik

Nya exportmarknader på livsmedelsområdet. Vilka länder utanför EU vill företagen satsa på och kan vi mäta hur det går?

• På marknader utanför EU ser företagen potentiella möjligheter att öka
exporten till framförallt USA, Ryssland och Kina. Norge är dock i särklass
den viktigaste marknaden.

• För att underlätta exporten till de potentiella marknaderna vill företagen
att myndigheterna ger dem samlad information kring exportfrågor,
effektiv hantering av landgodkännanden och stöd i den internationella
affärsutvecklingen.

• Lyckade exportsatsningar är ofta kopplade till ett unikt produktkoncept,
en förankrad exportstrategi samt ekonomiska resurser som klarar en
långsiktig satsning. Detta är speciellt viktigt vid satsningar på marknader
utanför EU.
Visa mer
Visa mindre
Sidor:
76
Utgiven:
2014-03-07
Pris exkl moms:
105 kr
Pris inkl moms:
111 kr
Artikelnr:
RA14:4
Författare:
Arne Karlsson, Anne Hansson, Fabian Nilsson, Magnus Olsson, Lars M Widell
Anvisning: