Webbutik

Konsumtion med korta livsmedelskedjor, drivkrafter, barriärer och lösningar

Allt fler konsumenter väljer att handla genom kortare livsmedelskedjor för att minska stegen mellan konsumenter och producenter. Lokalproducerade produkter med tydligt ursprung efterfrågas i allt större utsträckning. Ett exempel på detta är REKO-ringar.Det finns dessutom få undersökningar som tydliggör vilka drivkrafter, beteenden och behov som gör att konsumenter väljer att handla med en kort livsmedelskedja. Jordbruksverket har därför gett analysföretaget United Minds i uppdrag att ta fram en kartläggning av konsumenternas preferenser.

Resultatet har mynnat ut i en rapport som kan ge rådgivare och producenter en bättre insikt i vad det är som gör att konsumenter väljer att handla direkt av producenter eller handla genom en så kort livsmedelskedja som möjligt.
Visa mer
Visa mindre
Sidor:
60
Utgiven:
2019-10-08
Pris exkl moms:
0 kr
Pris inkl moms:
0 kr
Artikelnr:
OVR515
Författare:
United minds
Anvisning: